Техніка реставрації ванни кісточкою, фобо-пультом та шпателем
Техніка роботи різними інструментами відіграє велику роль, так як покращує якість та швидкість робочого процесу знижуючи втому і дає можливість виконувати роботу на високому якісному рівні. В процесі відновлення емалі ванн потрібно не тільки вміти правильно приготувати різні фарбувальні суміші,але і наносити їх з допомогою різних інструментів.
Використання кисті.
Махова кісточка широко використовується для фарбування різних великих площ, а також при відновленні ванн. Розмір кисті залежить від ваги або діаметру. Коли кісточка продається у вигляді пучка волосся,яке потребує спеціальної в’язки між собою то в такому випадку вони рахуються вагомими,зібрані кісточки на основі патрона з ручкою – штучними. Вагомі кист після підвізки міцним шпагатом насаджують на спеціальну ручку штир. Абсолютно любу кисть потрібно підв’язувати том-що довгий ворс погано розмазує наливний акрил і залишає підтьоки. Щоб такого не сталось майстри по відновленню ванн дійшли думки,що довжина ворсу кисті не повинна бути більше 7-9 сантиметрів. По мірі використання кисті ворс поступово стирається і стає коротшим. Працювати таким інструментом менш комфортно та якісно. Тоді підв’язану частину кісточки опускають трошки в низ розв’язуючи шпагат звільняючи ворс до потрібної довжини. При цьому не потрібно сильно послаблювати шпагат,щоб не спровокувати випадіння ворсу кисті. Під час нанесення наливного акрилу по ручці кисті акрил стікає на руки-це не є бажаним. Для цього ручку обв’язують шматою або паралоном.
Для отримання рівної,чистої відновлюваної суміші потрібно знати не тільки техніку роботи,але і правильно набирати відновлювальний матеріал.,який не обхідно постійно перемішувати під час роботи. Від цього маса стає однорідною по густині так і по кольору,а на дні посуду не зявляється осад. Бажано кожних 10 хвилин акрил перемішувати палкою. Це робиться для того щоб що не було осаду в недоступних для кисті місцях.
Кісточку опускають в фарбувальну масу тільки ворсистою частиною те що лишнє віджимають об край посудини. Треба працювати так щоб мазки по поверхі ванни були рівномірними і лягали рівним тонким слойом. Періодично кісточку потрібно перевертати з сторони в сторону це для того щоб вона спрацьовувалась з обох боків рівномірно.
Якщо під час реставрації тиснути на кісочку слабо то фарба лягає вузькими полосами і товстими слойом. При сильному натисканні акрил стікає з боків утворюючи підтьоки по сторонам і лягає дуже тонким слойом. Потрібно з чуття тиснути на кисть не за сильно і не за слабо десь так посередині.
Працюючи кистю потрібно добиватись того,щоб скользячи по поверхні вона залишала довгі тонкі штрихи фарби,які в процесі роботи розтушовуються.
Під час роботи кісточку слід тримати перпендикулярно або з невеликим нахилом в сторону до фарбувальної поверхні. Тримати кісточку потрібно двома руками а водити в весь розмах.В такому випадку права рука скользить по кісточці то наближається до лівої руки таким чином акрил рівномірно наноситься на поверхню. Найкраще всього роботи роботу так-відновлюючи ванну матеріал наносять спочатку горизонтальними штрихами , а потім вертикальними і додатково розтушовують. В такому випадку краще всього працювати у двох. Один наносить фарбу горизонтальними штрихами,а інший йде за ним і розтушовує вертикальними.
Можна це робити і одному. Спочатку наносяться вертикальні штрихи на поверхню ванни , а потім відразу розтушовують горизонтальними. Або навпаки. При подвійній розтушовці не дофарбованих місць на ванній не буває.
Акрил, який нанесений кісточкою можна з легкістю підрівнювати в любий робочий момент так як він має аморфну структуру це не складає ніякої складності.
ТЕХНІКА ВІДНОВЛЕННЯ ФЛЕЙЦАМИ.
Призначення цього інструменту флейцувати або торцювати відновлені кісточкою місця. Але деколи їх використовують і для повного відновлення поверхні. Працювати можна як довго так і короткою ручкою на коротку кріплять безпосередньо сам інструмент. Працюють так само як і маховою кісточкою,але тільки не крутять в руці. Можна працювати і кісточкою і з короткою ручкою.Якщо працює одна людина то спочатку він ретельно наносить матеріал на стінки ванни, а потім на дно,а якщо роботу виконує двоє то другий йде за ним і одразу наносить матеріал на дно.
ТЕХНІКА ФАРБУВАННЯ РУЧНИКАМИ.
Роботу ручниками або як в народі кажуть маленькими кісточками виконують в такій послідовності. Перед тим як розпочати роботу ручник необхідно підв’язати виставляючи довжину волоса 5-7 сантиметрів. Після того слід як треба вимішати акрил і дати йому відстоятись 10 хвилин. Матеріал набирають не великими порціями занурюючи в нього кісточку на 1-2 сантиметра.Лишній матеріал віджимають об край посудини. При нанесенні потрібно захвачувати як умога більшу площу ванни розтушовуючи фарбу тонким слойом. Товстий слой акрилу при висиханні покривається тріщинами та відстає.
Наносять його широкими рівними мазками. Спочатку розтушовку ведуть в одному,а потім в другому напрямку. Прийнятого порядку нанесення матеріалу слід дотримуватись до повного завершення процесу. Чим сильніше кісточка прижимається до поверхні тим глибше акрил проникає в пору відшліфованої ванни.
Невеликі кісточки або ручники найбільше всього використовують для відновлення матеріалом пермокор або епоксин і виставляють довжину волоса 3-4 сантиметра.
ТЕХНІКА РЕСТАВРАЦІЇ ВАННИ ВАЛІКОМ.
Для данного способу реставрації потрібний валік, ванночка та відро в якому стоїть віджимна сітка для зняття лишньої фарби яка набирається валіком. Валік набагато краще кісточки Ним можна як грунтувати так і фарбувати поверхню ванни.
Але є свої але. Валиком не можливо пофарбувати ванну в кутах біля плінтусів та обналічників. Тому такі місця фарбуються кісточкою.
Робота валіком проводиться наступним чином. Валік опускають в акрил і прокатують ним по стінці ванни . Потрібно віджимати лишній матеріал об спеціальну віджимну сітку. Водять ним хаотично то в право то в ліво то в верх то вниз накладуючи полоси на поверхню ванни одна за одною. Спочатку валік наносить більш товстий слой наливного акрилу на ванну і тоді по такому місцю потрібно прокатати ним два або три рази. По мірі розходу матеріалу силу прижиму на валік збільшують.В любому випадку акрил потрібно ретельно розтушовувати по поверхні ванни.Якщо зявляються дефекти то виконують повторне фарбування.
Деколи фарбу наносять на поверхню кісточкою,а розтушовують валіком в такому випадку ми отримуємо ідеальну рівну глянцеву поверхню. Використання валіка набагато ефективніше і продуктивніше ніж кісточка. Ним реставрувати ванну простіше та легше.
РЕСТАВРАЦІЯ ВАННИ КРАСКО-ПУЛЬТОМ.
Краско-пульти бувають ручні та електричні. Конструкцій є багато. Вони набагато продуктивніші валіків та кісточок разом взятих. Зазвичай їх використовують для ідеальної реставрації старої ванни.
В незалежності від виду краско пульта фарбувальний склад ля нього потрібно проціджувати через густе сито і подвійний склад марлі. Чим рідший фарбувальний склад тим він краще розпилюється і менше засмічує форсунки краско-пульта. Отвір форсунки повинен бути мінімальним. Найкращим рахується отвір такий як у капсуля примуса. При такому діаметрі отвору фарбувальний склад розпилюється максимально тонко залишаючи на поверхні ванни чистий рівний глянець. Коли отвір великий фарбувальний склад лягає на поверхню ванни грубим слойом і розхід матеріалу значно збільшується. Це потрібно помятати. Товсті слої фарби швидко тріскають та починають відвалюватись від поверхні ванни. І при повторній реставрації їх потрібно повністю видаляти.
Таким інструментом краще працювати у двох. Один з них наносить матеріал а другий підтримує необхідний тиск в апараті підкачуючи повітря і фарбувальний склад в не обхідних пропорціях та слідкуючи за манометром.
Потрібно помятати,що при нормальному та постійному тиску розпилення фарбувального складу проходить без лишніх поштовхів і він рівномірно лягає на поверхню ванни. Якщо тиск постійно змінюється то акрил буде не рівно мірно лягати на поверхню утворюючи підтьоки.
Під час роботи розпилювач краско-пульта потрібно тримати перпендикулярно до поверхні. Пробну покраску виконують на якійсь не відповідальній частині ванни,наприклад на дні. При нормальній роботі довжина факела краско-пульта повинна бути 75-100см. В силу цього форсунка повинна знаходитись на відповідній відстані від ванни. Якщо форсунка буде знаходитись ближче до поверхні ванни то тоді збільшиться розхід фарбувальної суміші , а також будуть утворюватись потьоки. Потрібно помятати,що від тиску прямо пропорційно залежить і довжина факела. Тому рекомендується постійно підтримувати тиск та слідкувати за манометром. Якість роботи залежить від якості форсунки краско пульту. При не правильному русі пульвелізатора матеріал наноситься не рівномірно залишаючи не рівно зафарбовані місця на ванній. Якщо форсунка довго затримується на одному місці то тоді туди попадає забагато матеріалу і утворються підтьоки. Таку реставрацію потім прийдеться переробляти. А якщо все зроблено правильно то відреставрована ванна буде просто супер і буде тішити ваше око не один рік.